Honismeret: Belpolitika: Megkezdődik a Kossuth tér átépítése

Szeretettel köszöntelek a Ez itt az én hazám közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz! Reméljük, hogy csatlakozásod után a Klub oldalainak segítségével sok hasznos információra bukkanhatsz, és a továbbiakban – saját anyagaid feltöltésével – Te is gyarapítod majd a tagság ismereteit.

Üdvözlettel: Margó

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 169 fő
  • Képek - 686 db
  • Videók - 612 db
  • Blogbejegyzések - 1213 db
  • Fórumtémák - 28 db
  • Linkek - 123 db

Üdvözlettel,

Ez itt az én hazám vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ez itt az én hazám közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz! Reméljük, hogy csatlakozásod után a Klub oldalainak segítségével sok hasznos információra bukkanhatsz, és a továbbiakban – saját anyagaid feltöltésével – Te is gyarapítod majd a tagság ismereteit.

Üdvözlettel: Margó

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 169 fő
  • Képek - 686 db
  • Videók - 612 db
  • Blogbejegyzések - 1213 db
  • Fórumtémák - 28 db
  • Linkek - 123 db

Üdvözlettel,

Ez itt az én hazám vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ez itt az én hazám közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz! Reméljük, hogy csatlakozásod után a Klub oldalainak segítségével sok hasznos információra bukkanhatsz, és a továbbiakban – saját anyagaid feltöltésével – Te is gyarapítod majd a tagság ismereteit.

Üdvözlettel: Margó

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 169 fő
  • Képek - 686 db
  • Videók - 612 db
  • Blogbejegyzések - 1213 db
  • Fórumtémák - 28 db
  • Linkek - 123 db

Üdvözlettel,

Ez itt az én hazám vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ez itt az én hazám közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz! Reméljük, hogy csatlakozásod után a Klub oldalainak segítségével sok hasznos információra bukkanhatsz, és a továbbiakban – saját anyagaid feltöltésével – Te is gyarapítod majd a tagság ismereteit.

Üdvözlettel: Margó

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 169 fő
  • Képek - 686 db
  • Videók - 612 db
  • Blogbejegyzések - 1213 db
  • Fórumtémák - 28 db
  • Linkek - 123 db

Üdvözlettel,

Ez itt az én hazám vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Ilyen lesz a nemzet új főtere
  • |
  • Megjelent: 2012.06.11. 14:53|
  • Frissült: 2012.06.11. 15:06

Az Országház oldalában látogatóközpont és mélygarázs épül, a Parlament a Duna felől is körbejárhatóvá válik.

Ilyen lesz a nemzet új főtere
Két év múlva minden megváltozik a téren (mti)

Lezárult a beruházás levezénylésére és a tervezésre kiírt két nagy közbeszerzési eljárás. Ezekre áfa nélkül 280, illetve 502 millió forintot szánnak, és eddig összesen 234 millió forintot fizettek ki – közölte Bakos Emil, az Országgyűlés Gazdasági Főigazgatóságának vezetője a parlament kulturális és sajtóbizottságának hétfői budapesti ülésén.

Wachsler Tamás, a „nemzet főterének" átépítését célzó Steindl Imre Program vezetője hozzátette: az Országház északi oldalában, a majdani mélygarázs és látogatóközpont helyszínén már befejeződött a régészeti feltárás, ehhez volt szükség a fák kivágására és a Károlyi-szobor eltávolítására. Rövidesen megkezdődik a projekt építési engedélyezése, majd a tervek szerint novemberben indul a kivitelezés, és 2014 tavaszára készülhet el a beruházás.

Körbejárható

A látogatóközpontban kávézó, időszaki kiállítótér és ajándékbolt kap helyet. Innen a közönség a Parlament belső udvara alatt kialakított országgyűlési múzeumba érkezik, amelynek vízszintes üvegtetején keresztül az épület impozáns udvari homlokzata is látható lesz. Az átépítés után a Duna felől is körbejárható lesz a Parlament. A látogatóközpont tengelyébe kerül múzeumhajóként a Lajta monitor, délebbre pedig a menetrend szerinti BKV-hajók számára hoznak létre kikötőt.

Visszatér a Tisza-szobor

A tervezési program a tér 1944 előtti arculatát állítja vissza Andrássy Gyula, Kossuth Lajos, Tisza István és II. Rákóczi Ferenc emlékműveivel, ezek közül eredetiben csak a fejedelem szobra áll a téren - mondta el Tima Zoltán, a generáltervező KÖZTI Zrt. építésztervezője. Andrássy emlékműve eredeti helyére kerül majd vissza, a jelenleg ott álló József Attila-szobrot pedig áthelyezik a rakparti lépcső felső részére.

Kitiltják az autókat

Ezzel párhuzamosan az alsó rakpart mindkét oldala gyalogos felületté válik, és a Garibaldi utcai autós felhajtó megszűnik. Tima Zoltán beszámolója szerint megmarad a Kossuth tér hármas osztata a két oldalon parkosított felülettel, középen pedig burkolattal és egy 30 méteres árbocra helyezett lobogóval. A téren megszűnik az átmenő autóforgalom, míg a villamospálya a déli térrészen kijjebb kerül, az 1945 előtti nyomvonalra.

 

 

Megvan, ki építi a nemzet főterét

  • |
  • Megjelent: 2013.03.19. 06:45|
  • Frissült: 2013.03.19. 07:03

A Napi Gazdaság információi szerint a KÉSZ Zrt. nyerte a Kossuth tér átépítésére kiírt zártkörű tendert, a nyertesnek jövő év márciusára kell elkészülnie a térrel.

Indulhat a Kossuth tér átépítése, mert a nemzet főterének is nevezett Steindl Imre Program (SIP) tendere a múlt héten lezárult. A zártkörű tenderre a nyertes KÉSZ-en kívül a Magyar Építő Zrt., illetve a Reneszánsz Zrt. alkotta konzorciumot, valamint a Swietelsky-Penta konzorciumot hívták meg. A nyertest végül a közbeszerzési törvény által szabályozott elektronikus árlejtéses licittel választották ki - írja a Napi.

A lap értesülései szerint a KÉSZ 14 milliárd forinthoz közeli vállalási árra szorította le a költségeket, és ezzel nyert is, de a szerződést egyelőre még nem kötötték meg. Wachsler Tamás, a SIP programirodájának vezetője sem megerősíteni, sem cáfolni nem kívánta értesüléseiket.

A Kossuth téri nagyberuházás megvalósítására már a múlt év végén kiírtak egy pályázatot, amelyet az egyik pályázó (ZÁÉV) váratlan visszalépése miatt akkor érvénytelennek nyilvánítottak.

Ha kíváncsi arra, milyen lesz a nemzet új főtere, ide kattintson!

Címkék:

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Nagy Denes üzente 11 éve

Nagyon jol csinálja Fidesz .

Válasz

Katonáné Margit üzente 11 éve

Orbán titkosította a negyvenmilliárdos üzletet

2013. március 27., szerda, 06:30 •
Szerző: Szabó M. István

Nemzetbiztonsági kockázatúnak minősítette a kormány a használatarányos elektronikus útdíj-fizetési rendszer kiépítését. Ezzel Orbán lehetővé tette, hogy a kormány a rövid úton kiválasztott szereplővel építtesse meg a rendszert. A szerződéses részleteket azonban nem kell a nyilvánosság tudomására hozni.

„A kormány most egy nagyot belebokszolt a saját hibájából kiszakadt zsákba, de arról nem vagyok meggyőződve, hogy el is tudnak hajolni, amikor a zsák visszafelé jön” – mondta egy közbeszerzési szakértő azt a hírt kommentálva, hogy a kormány nemzetbiztonságilag védett eljárássá nyilvánította az elektronikus útdíj-rendszer kiépítéséhez kapcsolódó közbeszerzést.

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy nincs szükség nyílt közbeszerzési eljárás lefolytatására, hanem az állam olyan cégeket hívhat meg, melyek átmentek a nemzetbiztonsági átvilágításon. Az korántsem biztos, hogy ezáltal felgyorsul az eljárás, az viszont több mint valószínű, hogy a projekt átláthatósága a korábbiakhoz képest tovább romlik.

A hivatalos indoklás szerint az eljárás titkosítására azért van szükség, mert a beszerzés „olyan információk átadására kötelezné Magyarországot, amelyek felfedése ellentétes az állam biztonságához fűződő alapvető érdekével”. Ez a magyarázat meglehetősen különös azt követően, hogy egyszer ugyanerre a projektre nyílt nemzetközi közbeszerzési eljárást hirdettek. Ugyanakkor a megoldás mégsem előzmények nélküli: március elején az Országgyűlés honvédelmi és rendészeti bizottsága már megadta ehhez a felhatalmazást.

„Nem tudom, hogy a kormány miért gondolja, hogy könnyebb lesz így pontot tenni az ügy végére, mert ez egyáltalán nem igaz” – mondta egy közbeszerzési tanácsadó, aki szerint az EU védelmi irányelvének egyik fontos célja épp az, hogy a tagországokban ne folytatódjék a korábbi bevett gyakorlat, miszerint majd minden nagy értékű állami beruházást nemzetbiztonsági érdekekre hivatkozva próbáltak elrejteni a nyilvánosság elől. Márpedig az EU védelmi irányelvét egy másfél évvel ezelőtti kormányrendelet (218/2011. (X.19.)) beemelte a magyar jogba. Ebből pedig az következik, hogy alapos okokkal kell bizonyítani, ha a közbeszerzés nemzetbiztonsági okokra hivatkozva kibújik a rendes eljárás alól.

A transzparenciának és a jogorvoslatnak a szakember olvasatában a korábbiaktól nagyobb szerepe lett, és így a nemzetbiztonsági indoklással takargatott projekteket is komolyabban megvizsgálják majd az unió illetékesei, mint korábban. „Az, hogy az Európai Bíróság még sehol nem csinált nagyobb botrányt hasonló ügyből, leginkább annak köszönhető, hogy az irányelvet a tagországok csak 2011-2012-ben vették át, és az első vizsgálatok csak most indultak el. Az viszont tény, hogy az e-útdíj-projekthez hasonló eseteket fokozottan ellenőrzik, ha a közbeszerzést titkosítják” – magyarázta a forrás.

Jegyzék, tanúsítvány, átvilágítás

Hogy a titkosítás nem feltétlenül gyorsítja fel az eljárást, már csak azért is könnyen belátható, mert elektronikus útdíj-rendszert nem sokan tudnak kiépíteni a világon, Magyarországon pedig hasonló projekt még nem volt. Ez azt jelenti, hogy aligha van nagy választék olyan cégekből, melyek egyszerre képesek egy ilyen projekt megvalósítására és rajta vannak az Alkotmányvédelmi Hivatal irányadó jegyzékén, ahonnan a projektben részt vevők a nemzetbiztonsági besorolás miatt egyáltalán meghívhatók. Valamennyi új szereplőnek át kell mennie a szűrőn: ehhez a vállalkozásnak megfelelő minősítésű Telephely-biztonsági Tanúsítvánnyal kell rendelkeznie, ami a cégadatok nemzetbiztonsági szempontú ellenőrzésén túl a cég vezetőinek átvilágítását is jelenti. Ugyanez áll a projektbe bevont alvállalkozókra is. Ez a csúszás aligha fér bele, ezért olyan vállalkozó kell, amely már rajta van a listán.

A csavar az egészben az, hogy a jegyzékben szereplő cégek, és a tanúsítvánnyal rendelkezők listája sem nyilvános. (Ez utóbbit egyébként a Nemzeti Biztonsági Felügyelet tartja nyilván, de a felügyelet csak az idehaza bejegyzett gazdálkodó szervezeteknek adhat ilyen tanúsítványt. Ha tehát egy német, kínai, osztrák stb. cég esetében ilyenre volna szükség, azt a felügyeletnek az adott ország társszervezetétől kell igényelnie.)

A nemzetbiztonsági megfeleltetés mellett legalább olyan szűk paramétert jelent, hogy mely cégek tudnak egy ekkora rendszert kiépíteni: a korábbi jelentkezők közül a német T-Systems és az osztrák Kapsch alvállalkozók nélkül is képes lehet rá. A Getronicsot aligha hívják meg, miután az első tender a szerződéskötést megelőzően azon bukott meg, hogy az alvállalkozója az utolsó pillanatban kiugrott a projektből. Az eddig kategorikusan tagadó Kürt Zrt. győzelméhez pedig potens hardvergyártóra is szükség volna – márpedig ilyenről még nem hallottunk. De persze most már bármilyen megoldást elképzelhetőnek tartunk – a költségvetésnek olyan fontos az e-útdíj rendszer talpra állítása.

Gigantikus korrupciós ügy lehet?

A nyilvánosság kizárása egy közbeszerzési szakember szerint azért is kockázatos, mert nem lehet tudni, hogy a titkos közbeszerzés leple alatt milyen üzemeltetői megállapodás születik. Milyen hosszú futamidőre, milyen – menet közben akár változó – feltételek mellett nyerheti el a tendergyőztes az üzemeltetést és egyéb kapcsolódó szolgáltatásnak a bonyolítását (karbantartás, elszámolóház üzemeltetése stb.)

A kamionok július 1-től biztosan fizetik
Fotó: Filep István

Mivel nem kell hitelt érdemlően nyilvánosságra hozni a részleteket, az sem ismerhető meg, hogy az adott szolgáltatások versenyképes áron történnek-e, az pedig végképp ellenőrizhetetlenné válik, hogy történnek-e egyéb pénzvándorlások – mondta a szakember.

Július elejére nem lesz kész

Az ügyre rálátók szerint egy dolog biztos: kizárt, hogy az előzetesen tervezett időpontra (július 1.) a rendszer üzemképes legyen. Valamiféle kamerás szűrő rendszer kiépülhet, de hogy ez a teljes hálózaton (6200 km) nem fog üzemelni, az már most borítékolható. A struktúra teljes kiépítéséhez a hozzáértők szerint legalább az idei év végig várni kell, így nem módosítanak az e-útdíj-köteles útszakaszok listáján, az alsóbbrendű szakaszokon az ellenőrzés alig négy hónap múlva legfeljebb valamilyen átmeneti megoldással indulhat el.

Egy szigorú ellenőrzést kilátásba helyező, de önbevalláson alapuló rendszerre látnak a bennfentesek esélyt, ez azonban rossz hatásfokú díjbeszedést eredményezhet. Ennek következtében pedig az idei 75 milliárd és a jövő évi 150 milliárd forintos tervezett bevétel is kevesebb lehet.

A cégek készen állnak

Nem szabad arról sem elfeledkezni, hogy a cégek könnyen bírósághoz fordulnak, ha úgy érzik, érdekeik az eljárás során sérültek. Az sem feltétlenül jelent megoldást, ha a kormány az érintetteknek különböző részfeladatokat adna: bár mindenkit megrendeléshez juttatna, de a projektet egyiküknek így is össze kellene fognia, ami nagyon sok konfliktust hordoz magában, és a számon kérhetőséget is nehezíti.

Az egyik nagy, érintett cég illetékese ugyanakkor érzékeltette, hogy a projekt minden potenciális szereplőt változatlanul érdekel. „Ha az állam úgy dönt, hogy saját körben végzi el a rendszerépítést, mi erre is készen állunk" – mondta a céges szakember. Az egyik rivális vállalatnál azt is hozzátették, hogy a korábbiak miatt sértődöttség nincs bennük, és ha lesz megkeresés, akkor az elől nem térnek majd ki. De arról nincs szó, hogy az anyavállalatnál elfelejtenék Orbán Viktor nemzetközi cégek elleni vásárosnaményi kirohanását.

/Újabb bizonyíték a korrupcióra és, hogy "az "Elnök emberei", még ebben a választási ciklusban milliárdokhoz jussanak."- Margó szavaival élve, nekem is ez a véleményem. KMargit/

Válasz

Egyed Józsefné üzente 11 éve

Igen Erzsike, nekünk nem fontos ez az eszement rombolás, de akik elnyerték a tendert, azok az "Elnök emberei", neki nagyon fontos, hogy még ebben a választási ciklusban milliárdokhoz jussanak. Margó

Válasz

Deák Gyuláné Erzsébet üzente 11 éve

A mai anyagi nehezsegeket latva, nem ez a legfontossabb a Magyar emberek szamara,hogy a Kossut ter legyen at alakitva, hanem a mindennapi megelhetes es let fentartas! No de a fideszt es az Orbant ez mint sem erdeklik,hisz nekik meg van a jo penzuk!!!!!

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu