Honismeret: Ez is az én hazámban történik: Így vernek át a termékbemutatókon

Szeretettel köszöntelek a Ez itt az én hazám közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz! Reméljük, hogy csatlakozásod után a Klub oldalainak segítségével sok hasznos információra bukkanhatsz, és a továbbiakban – saját anyagaid feltöltésével – Te is gyarapítod majd a tagság ismereteit.

Üdvözlettel: Margó

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 169 fő
  • Képek - 686 db
  • Videók - 612 db
  • Blogbejegyzések - 1213 db
  • Fórumtémák - 28 db
  • Linkek - 123 db

Üdvözlettel,

Ez itt az én hazám vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ez itt az én hazám közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz! Reméljük, hogy csatlakozásod után a Klub oldalainak segítségével sok hasznos információra bukkanhatsz, és a továbbiakban – saját anyagaid feltöltésével – Te is gyarapítod majd a tagság ismereteit.

Üdvözlettel: Margó

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 169 fő
  • Képek - 686 db
  • Videók - 612 db
  • Blogbejegyzések - 1213 db
  • Fórumtémák - 28 db
  • Linkek - 123 db

Üdvözlettel,

Ez itt az én hazám vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ez itt az én hazám közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz! Reméljük, hogy csatlakozásod után a Klub oldalainak segítségével sok hasznos információra bukkanhatsz, és a továbbiakban – saját anyagaid feltöltésével – Te is gyarapítod majd a tagság ismereteit.

Üdvözlettel: Margó

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 169 fő
  • Képek - 686 db
  • Videók - 612 db
  • Blogbejegyzések - 1213 db
  • Fórumtémák - 28 db
  • Linkek - 123 db

Üdvözlettel,

Ez itt az én hazám vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ez itt az én hazám közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz! Reméljük, hogy csatlakozásod után a Klub oldalainak segítségével sok hasznos információra bukkanhatsz, és a továbbiakban – saját anyagaid feltöltésével – Te is gyarapítod majd a tagság ismereteit.

Üdvözlettel: Margó

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 169 fő
  • Képek - 686 db
  • Videók - 612 db
  • Blogbejegyzések - 1213 db
  • Fórumtémák - 28 db
  • Linkek - 123 db

Üdvözlettel,

Ez itt az én hazám vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Így vernek át a termékbemutatókon: a legújabb módszerek

kategória: Üzlet/gazdaság
2013 június 26, szerda - 15:08 | szerző: pénzcentrum.hu   
Címkék: termékbemutató, vásárlás, termék, címkefelhő
Hozzászólás: 14
Mindig pozitívan a Facebook-on is

A termékbemutatók szervezői nem ismernek lehetetlent: a legújabb trükkjük, hogy külföldi cég magyarországi képviseleteként mutatkoznak be, így próbálják meg hitelesebbé tenni termékeiket, szolgáltatásaikat. Mutatjuk, mivel próbálkoznak még mostanában.

A Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségét tavaly év végén két fogyasztó kereste meg azzal a panasszal, hogy meghívót kaptak egy termékbemutatóra, melyet Debrecenben a Kölcsey Művelődési Központban tartottak. A panaszosok külön-külön közel 60 ezer forint összegben vásároltak a bemutatott termékek közül, mely tartalmazott 30 db táplálékkiegészítőt, és egy rizskoncentrátumot (rizskorpa) is, valamint ajándékba kaptak egy plüss játék mackót.

Az eset érdekessége, hogy a szerződésen eladóként egy külföldi cég hazai ügyfélszolgálata volt megjelölve. A vásárlás során egy adásvételi szerződést kaptak, melyen fel van tüntetve, hogy az eladó a Medicare Gmbh. Hardenbergplatz 8. 10787 Berlin Magyarországi Ügyfélszolgálata. Az ügyfélszolgálat levelezési címének egy siófoki címet jelöltek meg.

A panaszosok, amikor a termékbemutató légkörének hatása alól már felszabadultak, otthon nézték meg tüzetesebben, hogy mit vásároltak, és megállapították, hogy a megvásárolt terméken egyáltalán nincs semmilyen magyar nyelvű tájékoztatás, arra vonatkozólag sem találtak a termékeken információt, amit a bemutatón elmondtak róluk, különösen a gyógyhatással kapcsolatosan. Az árat is soknak találták, ezért 3 nap múlva levélben elállási szándékukat jelentették be a megadott ügyfélszolgálati címre. A levelükre választ nem kaptak.

 

Kész állatkert

A megyei fogyasztóvédelmi felügyelőség vizsgálatot indított. Az elküldött levél a magyarországi levelezési címről visszaérkezett a felügyelőségre, ezért a Medicar Gmbh németországi címére küldött levélben kért adatközlést a felügyelőség. A levél azzal a jelzéssel érkezett vissza, hogy a címen a megnevezett vállalkozás nem található, mivel az a Berlini Állatkert címe volt. /:()) bocsi, Margó/

 

A termékbemutatót szervezők részéről ez a címválasztás komikusnak tűnhet, de a megtévesztett, magas összeget kifizető fogyasztók számára ez kevésbé tekinthető annak.

A termékbemutatót tartó vállalkozás, vagy magánszemély hasonló módon már 2011-ben is tartott bemutatókat, és értékesített szintén rizskorpát igen magas áron, szintén egy német cég magyarországi képviselőjének kiadva magát. A vizsgálat során megállapítottak miatt a felügyelőség csalás, magánokirat-hamisítás, fogyasztó megtévesztésének alapos gyanúja miatt rendőrségi feljelentést tett.

Az esetről beszámoló Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) felhívja a figyelmet, hogy a termékbemutatókon történő vásárlások során, a szerződések aláírása előtt gondolják át, hogy valóban annyira jó-e a kínált termék, mint amit állítottak róla, és valóban olyan kedvező-e az ár, mint amit az előadók mondtak. Abban az esetben, ha a fentebb leírt Siófok pf.: 241 levelezési cím van megadva, úgy valószínű, hogy egy tevékenységét nem legálisan végző árustól vásárolnak, aki magát egy külföldi cég magyarországi képviseleteként tünteti fel. /Ezután más postacímet választanak. Margó/

 

Kifogyhatatlanok...

A Fogyasztóvédelmi Felügyelőséghez a tavalyi év folyamán számos kérelem, közérdekű bejelentés érkezett, melyek alapján megállapítható, hogy az árubemutatókat szervező vállalkozások túlnyomórészt személyre szóló meghívókat juttatnak el az idősebb korosztály részére, valamint telefonon keresik meg a délelőtti órákban otthontartózkodó, valószínűsíthetően nyugdíjas vagy beteg embereket. /Gondolom, Ti is kaptok naponta ilyen jellegű telefont kedves Klubtársaim. Ne dőljünk be.... Margó/

 

Egyre inkább elterjedt, hogy az árubemutatókra burkolt formában invitálják a fogyasztókat, tehát egészségnapra, egészségügyi felmérésre, vizsgálatokra hívják meg őket, majd a helyszínen derül ki számukra, hogy termékbemutatóra és a termékek értékesítésére kerül sor. Betegségekről hangzanak el különböző előadások, majd lehetőséget biztosítanak az általuk megvásárlásra kínált termékek kipróbálására, megvásárlására.


A fogyasztóvédelmi szakemberek több alkalommal szembesültek azzal, hogy az árubemutatót szervező vállalkozások esetében előfordult, hogy a termék betegségekre vonatkozó gyógyhatását hangsúlyozták, miközben ezt dokumentálni, szakvéleménnyel alátámasztani nem tudták. Szintén jellemző volt, hogy gyógyászati segédeszköznek minősülő terméket üzleten kívüli kereskedelem útján kívántak értékesíteni, mely jogszabályba ütközik.

Összességében megállapították, hogy a termékbemutatókra ellátogató fogyasztók nem tájékozódnak megfelelően a vásárlás feltételeiről, a szerződésben foglaltakról, azt rutinszerűen, alapos áttekintés nélkül aláírják, és csak utólag szembesülnek az abban rögzített, számukra esetleg kedvezőtlen feltételekkel.


A gátlástalan szervezők és ügynökök újabb és újabb módszerekkel próbálják a jellemzően idős embereket vásárlásra bírni. Ezek közül az egyik legfelháborítóbb, amikor a rendezvényen "sorsolást" tartanak. Ezen az összegyűltek előtt nagy csinnadrattával "győztest" vagy "győzteseket" hirdetnek, akik úgy tudják komoly, akár 100 ezer forintos nyereményre számíthatnak. Csak később derül ki számukra, hogy ezt a pénzt nem kapják meg, hanem vásárlás esetén az akár félmillió forintot is meghaladó vételárból "levonásra kerül". /Húúú, ez nagyon durva átverés. Margó/


Előfordult olyan eset is, amikor a "szerencsés nyertesnek" a jelenlévők előtt át is nyújtották "nyereményét", majd a folyosón egész egyszerűen elvették tőle - mondván, nem gondolja komolyan, hogy ezt a pénzt valóban neki adják, anélkül, hogy vásárolna valamit.

 

Legyünk óvatosak!

A fogyasztóvédők azt ajánlják, hogy legyünk óvatosak, körültekintőek és ha mégis vásárolnánk egy termékbemutatón, addig ne írjunk alá semmilyen adásvételi- vagy kölcsönszerződést, amíg át nem olvastuk annak minden pontját, beleértve az apró betűs részeket is.

A termékbemutatókra a távollevők között kötött kereskedelmi szerződésekről szóló kormányrendelet előírása vonatkozik, amely szerint az adásvételtől, a termék átvételétől számítva, nyolc munkanapon belül indoklás nélkül elállhat a vevő. Egyes cégek elhallgatják ezt az információt, vagy miután kiárusították készletüket, megszűnnek, így nincs kinek benyújtani elállási igényünket.



Kapcsolódó cikkek

Címkék:

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Egyed Józsefné üzente 9 éve

Ez az év legdurvább termékbemutatós átverése! Pofátlanság

Pénzcentrum 2014. november 14. péntek 11:30

Rég hallottunk ennyire durva termékbemutatós átverésről: Békésben múlt héten úgy kínáltak megvételre ágyneműt időseknek egy cég képviselői, hogy azt állították, az Országos Egészségbiztosítási Pénztár visszatéríti az árát. A csorvási rendezvény ügyében csalás kísérlet gyanúja miatt indult nyomozás.

A Békés megyei Csorváson november 4-ére egészségmegőrzéssel kapcsolatos előadást hirdetett egy cég. A programon először előadást tartott egy férfi, majd társával vizsgálatokat végzett a megjelenteken.
Az egyik tanú elmondása szerint egy háromszög alakú eszközt a mellkasára tettek, majd egy fúvókával állításuk szerint a tüdeje kapacitását mérték meg.


Ezt követően bemutattak egy ágynemű garnitúrát, amit 400 ezer forintért kínáltak. Egy nő, aki az esetről bejelentést tett a rendőrségen elmondta, hogy azért vásárolt, mert a termékbemutatót tartó férfi azt állította:
a számlát benyújtják az Országos Egészségbiztosítási Pénztárhoz és a pénztár a vevőknek visszatéríti a termékért kifizetett összeget.

A bejelentő 10 ezer forint előleget adott át a termékbemutatót tartó férfinak, majd hazament és telefonon érdeklődött a pénztárnál. Azt a választ kapta, hogy nem tudnak ilyenről és nem térítik vissza az előadáson vásárolt ágynemű garnitúra árát. A nő ezt követően értesítette a Békéscsabai Rendőrkapitányságot.

Mivel előleget fizetett, másnap egy férfi, aki ott volt a termékbemutatón, kiszállította neki az árut. A rendőrök ekkor elfogták és előállították a 21 éves pápai M. Gergelyt, aki kihallgatásán azt mondta: ő csak a bemutatók szervezésében, valamint a szállításban segített két társának. Senkinek nem adott el semmit és nem ígért olyat, hogy a vételárat visszakapják.

A Békéscsabai Rendőrkapitányság csalás bűntett kísérlet elkövetésének megalapozott gyanúja miatt indított nyomozást az ügyben. A háromtagú társaság tagjai közül két férfit már kihallgattak gyanúsítottként.

A rendőrség a történtek kapcsán ismét óvatosságra int mindenkit, főként az időseket. Kérik, hogy mindenki legyen nagyon körültekintő! Ha termékbemutatókon, előadásokon látszólag kedvező ajánlatot kap, mielőtt megrendelőlapot, szerződést ír alá vagy pénzt ad át, tájékozódjon. Ilyen helyzetekben az üzletkötők rendszerint gyors döntést sürgetnek éppen azért, hogy a vásárlónak ne legyen ideje mérlegelni, a termék minőségéről, piaci áráról megbízható forrásból információkat szerezni. A tisztességes kereskedőket, cégeket a bemutató után pár nappal, amikor - akár családtagjaik, vagy szakember segítségével - döntöttek a vásárlásról, akkor is megtalálják. Ha a későbbi üzletkötéstől a kereskedő vagy képviselő elzárkózik, csak az azonnali döntést fogadja el, gyanús lehet.
Védekezzünk az átverés ellen!

Vannak olyan termékbemutatót szervező cégek, melyeknek az a módszere, hogy a kiszolgáltatott, idős embereknek azt ígérik, ingyen meghívják őket egy kirándulásra, felmérik az egészségi állapotukat, s különböző ajándékokat ígérnek nekik. Ezáltal elültetik bennük azt az érzést, hogy ezt a vásárlással viszonozniuk kell, a gyanútlan emberek pedig gyakran olvasatlanul aláírnak mindent, amit eléjük tesznek, illetve, ha valamit nem értenek, akkor a szóban elhangzottakra hagyatkoznak.

A problémát az jelenti, ha már aláírásukkal elláttak egy dokumentumot, nagyon nehéz bizonyítani, hogy szóban más hangzott el.

Gyakran előfordul az is, hogy telefonon értesítik a fogyasztót arról, hogy nyert valamit, felkeresik a lakásán, hogy átadják az ajándékot.

Olyan bejelentés is érkezett a hatósághoz, hogy a helyszínen két üres dokumentumot írattak alá a fogyasztóval. Később kiderült, hogy valójában adás-vételi szerződést írt alá, megvásárolta a "nyereményt". Ilyen esetben utólag szinte lehetetlen bírósági vagy békéltető testületi eljárás keretében bizonyítani, hogy szóban félrevezették.

A jogszabály értelmében, ha üzlethelyiségen kívül köttetik meg egy szerződés, vagy történik a vásárlás, akkor a fogyasztót a szerződés megkötésétől, vagy a termék átvételétől számított 14 napos elállási jog illeti meg. Természetesen vannak olyan termékbemutatókat szervező cégek, akik az összes hatályos előírás betartásával szervezik meg rendezvényeiket, de vannak olyan cégek is, amelyek igyekeznek kibújni az elállási jog elfogadása alól, és számtalan kifogást támasztanak. Mivel a nagy összegű vásárlásoknál gyakran hitelszerződést is kötnek, gyakran hivatkoznak arra, hogy a hiteligénylési folyamat már elindult, ezért nem lehet elállni - ami természetesen nem igaz, sőt, ha elállási jogával él a fogyasztó, azzal egyidejűleg a hitelszerződést is felbontja.

Az elállási jog azt a célt szolgálja, hogy a vásárló a termék kipróbálása közben győződjön meg arról, hogy szüksége van-e a termékre, ezért ennek érvényesítése nem tehető attól függővé, hogy például megtartotta-e a termék csomagolását, vagy kibontotta-e azt.

Ha futár vagy szállító viszi ki a terméket, az ő jelenlétében győződjünk meg róla, hogy a megrendelt termék van-e a dobozban, és a szállítólevélre írtak egyeznek azzal, amit megrendeltünk. Ha a vásárló valamilyen eltérést tapasztal, akkor a szállítóval jegyzőkönyv formájában ezt rögzítenie szükséges ahhoz, hogy a későbbi viták elkerühetők legyenek.

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu