Szeretettel köszöntelek a Ez itt az én hazám közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz!
Reméljük, hogy csatlakozásod után a Klub oldalainak segítségével sok hasznos információra bukkanhatsz, és a továbbiakban – saját anyagaid feltöltésével – Te is gyarapítod majd a tagság ismereteit.
Üdvözlettel: Margó
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ez itt az én hazám vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ez itt az én hazám közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz!
Reméljük, hogy csatlakozásod után a Klub oldalainak segítségével sok hasznos információra bukkanhatsz, és a továbbiakban – saját anyagaid feltöltésével – Te is gyarapítod majd a tagság ismereteit.
Üdvözlettel: Margó
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ez itt az én hazám vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ez itt az én hazám közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz!
Reméljük, hogy csatlakozásod után a Klub oldalainak segítségével sok hasznos információra bukkanhatsz, és a továbbiakban – saját anyagaid feltöltésével – Te is gyarapítod majd a tagság ismereteit.
Üdvözlettel: Margó
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ez itt az én hazám vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ez itt az én hazám közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz!
Reméljük, hogy csatlakozásod után a Klub oldalainak segítségével sok hasznos információra bukkanhatsz, és a továbbiakban – saját anyagaid feltöltésével – Te is gyarapítod majd a tagság ismereteit.
Üdvözlettel: Margó
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ez itt az én hazám vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek
Debrecen tengerjáró hajó, az utolsó mohikán
A magyar tengeri flotta utolsó megmaradt hajóját még 1939-ben bocsájtották vízre Kassa néven, 1947-től Debrecen. A II. vh. alatt hadicélokat szolgált, a front közeledtével Bécsbe menekítették, 1944-ben. Budapest és a keleti mediterrán térség között ingázott. A 60-as években vonták ki a forgalomból. 1999-ben a Magyar Duna-tengerhajózásért Alapítvány, majd a Zoltán Gőzös Alapítvány tulajdonába került. A tengeri és folyami búvárok Octopus Egyesülete 25 évre bérbe vette, és EU-s támogatással, 130 milliós költséggel felújítja. A rekonstrukció után tengerészeti és vízalatti régészeti múzeum nyílik a hajón.
A flotta fénykorában, az 1960-as, 70-es években 25 hajó hasított a tengereken magyar lobogó alatt, ezeken kb. 1500 tengerész szolgált. A MAHART tengerhajózási részlege, a DETERT azonban a 90-es években hanyatlásnak indult. A hajókat lassanként eladták, és 2002-ben a társaság tevékenysége megszűnt. Közben a tengeri fuvarozás technológiája is megváltozott, a hagyományos darabáru szállítást felváltotta a konténeres, amihez más típusú hajók kellenek. Nincs tengerpartunk, de még bérelt dokkunk sem, és iszonyú tőkebefektetést igényelt volna az ágazat korszerűsítése. Az orosz államadósság keretében kapott két hajó, a Pannon Star és a Pannon Sun még két évig közlekedett, majd azokat is értékesítették.Jelenleg 200 nyugdíj előtti tengerész szolgál különböző hajókon. A hivatás továbbra is vonzó, egy fiatalember Máltán tengerészetet tanul (az első diploma megszerzése uniós állampolgár számára Máltán ingyenes), így lehet, hogy pár év múlva, ha a derékhad nyugdíjba megy, ő marad az egyetlen magyar tengerész. További információkkal szolgál a shipengine.blog.hu portál; a tengereszblog.hu - tengerészek mesélnek kalandjaikról; Horváth József blogja/ uskok.eoldal.hu - ahol érdekes írásokat olvashatunk a magyar tengerhajózásról.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!